close icon
success Успішно!

background image

Телематика – це складна тема, і вам дійсно не потрібно нічого про неї знати, щоб використовувати можливості вашої системи відповідно до ваших вимог. Але як не піддатися рішенням, яке з часом створить більше проблем, ніж користі?

Думаєте про інвестиції в телематику для вашого автопарку, але вас відштовхує той факт, що ви цього не знаєте? Google виплюнув багато компаній і пропозицій, всі вони на перший погляд схожі, і ви не знаєте, як це зробити? Пропонуємо, що вам слід запитати у майбутнього постачальника телематической системи для вашої компанії і які відповіді ви повинні знайти задовільними.

 

1. Регіоналізація, або куди я власне дзвоню?

Ваша компанія, хоча вона, ймовірно, намагається стати континентальної або навіть глобальної, має певне місце розташування. Ваші співробітники – як водії, так і експедитори або диспетчери – приїжджають з певної країни і розмовляють певною мовою. Якщо ви читаєте цю статтю, швидше за все, ваша компанія працює на українському ринку. Тому вам потрібна телематична система, яка спілкується з вашими співробітниками рідною мовою. Але це ще не все. Проблема регіоналізації має ще два дуже важливих аспекти.

Перш за все – підтримка рідною мовою. Коли щось виходить з ладу, виникає технічна проблема чи коли ваші співробітники просто збиваються з толку, вам не захочеться перебивати електронні листи і телефонні дзвінки на екзотичній мові. Допомога на вашій мові дуже важлива. Завдяки цьому ви швидко поясните проблему і отримаєте необхідну технічну підтримку замість ще більш непотрібних проблем. Інше питання – це представництво в вашій країні. Що робити, якщо ви вирішите розширити свій автопарк або вам потрібно виправити рахунки?

Якщо ваш постачальник представлений у вашій країні, це не проблема. Швидкий дзвінок або електронна пошта і все. Ви також можете задовольнити і оперативно знайти найбільш відповідне рішення для ваших потреб. Ми знаємо, що в 21 столітті все можна робити через Інтернет, але в той же час ми вважаємо, що іноді особисті зустрічі і невеликий мозковий штурм більш ефективні, ніж самі тривалі телеконференції з представниками з іншої частини світу.

 

2. Варто бути в курсі – оновлення

Телематична система – це набір обладнання, що взаємодіє з відповідним програмним забезпеченням, яке, в свою чергу, використовує певні технічні рішення. А технології постійно розвиваються – змінюються як апаратні, так і програмні проблеми. Ваш постачальник телематичних послуг повинен підтримувати ваше телематичне рішення в актуальному стані.

Давайте припустимо навіть технологічні інновації, які можуть, наприклад, зробити зв’язок між диспетчером і водієм у вантажівці, мандрівку по іншій стороні континенту, більш ефективною і надійною, інакше на базу буде надходити більше даних, тому що крім кількості пройдених кілометрів і спаленого палива можна буде , наприклад, перевірте, чи любить ваш водій різке прискорення або чи піднялася температура в багажному відсіку (до речі – так, і те й інше можна перевірити).

Але уявіть таку тривіальну ситуацію, коли ваш водій виїжджає за маршрутом, обладнаному телематической системою з використанням застарілих карт GPS, і, таким чином, натикається на неактивну дорогу або перезаписує маршрут, навіть якщо він міг їхати по нововідкритому шосе. Саме ваш постачальник телематичних послуг повинен стежити за тим, щоб його програмне забезпечення і устаткування завжди були в актуальному стані.

В іншому випадку система швидко застаріє. Так що запитаєте, коли були останні оновлення і які зміни відбулися або коли планується наступне. Ви швидко дізнаєтеся, чи тримає постачальник руку на пульсі.

 

3. Дані, або що я від них отримаю

Телематичні системи, хоча на перший погляд дуже схожі, оскільки призначені для одних і тих же цілей, але відрізняються. Деякі більш функціональні, інші менш. Деякі з них використовують програмне забезпечення або обладнання від зовнішніх виробників (ми повернемося до цього в наступному розділі), інші приносять з собою все необхідне. І, перш за все, одні пропонують моніторинг основних показників, тоді як інші можуть робити набагато більше, незважаючи на ті ж витрати.

Тому варто уважно запитати, що може робити система, щоб знати, які дані можна з неї отримати. Також важливо розуміти, що менше в цьому випадку не означає більше, а мінімалізм не є цінною рисою. Якщо ви можете отримати більше інформації по тій же або аналогічній ціні, вам слід використовувати цю опцію. Навіть якщо сьогодні ви не знаєте, що ви могли б використовувати деякі дані, пропоновані системою, пам’ятайте, що завтра ваша компанія може розвиватися, і реальність може змінитися. Коли ваші конкуренти відчайдушно намагаються пристосуватися до нової ситуації, ви будете готові.

 

4. Для чого призначений цей рахунок, тобто для прихованих витрат.

Платіжна система повинна бути зрозумілою, незалежно від того, як вона виглядає – разова оплата або форма підписки. У будь-якому випадку, у багатьох випадках ви можете зіткнутися з прихованими витратами, про які ваш торговий представник якогось чи буде згадувати на зустрічах і стане очевидним тільки після підписання контракту. Їх форма сильно розрізняється, тому тримайте очі і вуха відкритими.

Перш за все, запитаєте, чи не вимагає система, пропонована продавцем, додаткових вкладень в обладнання або програмне забезпечення від сторонніх виробників. Може виявитися, що для правильного підключення модуля в ваших вантажівках вам знадобиться купити інший елемент. Також може статися так, що для використання системи необхідно придбати ліцензію або підписку на додаткові послуги інших виробників, на яких засновано програмне забезпечення. Так бути не повинно – в розцінці повинні бути враховані всі ваші витрати і, бажано, без оплати додаткових рахунків.

 

5. Ми ніколи цього не робили, це досвід.

У вас є 50 автомобілів, які ви хотіли б оснастити телематикою, і постачальник, з яким ви розмовляєте, вже працював з невеликим парком, який нараховує до 5 автомобілів? Що ж, цього не повинно бути, але це може бути проблемою – для багатьох програм неможливо масштабувати їх від невеликих до великих додатків без шкоди для функціональності або продуктивності. Іншими словами, деякі програми можуть не витримати великого обсягу трафіку, якщо вони призначені для невеликих парків.

Іноді з технічних причин або з міркувань безпеки програмне забезпечення навіть має обмежена кількість користувачів або активних облікових записів. Пам’ятайте про це при виборі провайдера телематики. Чим більше у нього досвіду, тим більший портфель успішних підприємств, близьких до ваших потреб, він може уявити, тим вище впевненість в тому, що ці вкладення швидко окупляться для вас. З приводу повернення – зверніть увагу ще на один момент: чи працює виробник системи з компаніями вашої галузі. Зрештою, якщо ви хочете оснастити свої будівельні машини телематикою, вам не обов’язково експериментувати з системою каршерінга, вірно?

 

6. Хто і де це робить: програмісти.

Цей момент може здатися вам дивним, але він дуже важливий з точки зору підтримки – запитаєте постачальника, який працює над їх програмним забезпеченням. Якщо вони співробітники його компанії, де б вона не знаходилася – відмінно. Однак, якщо він використовує аутсорсинг і його програмне забезпечення створюється зовнішніми компаніями або підрядниками – будьте обережні. В цьому випадку отримання технічної допомоги в разі збою може бути ускладнене, бо гаряча лінія або персонал служби підтримки не матимуть доступу до документації, яка була б у них, якби люди, які написали програму з нуля, працювали в сусідній кімнаті.

 

7. Перевіряти можу тільки з-за столу, тобто мобільні рішення.

Нагадувати про це, напевно, не потрібно, але про всяк випадок зробимо: в реаліях першої половини 21 століття мобільні рішення – безумовна необхідність. Мова йде не тільки про мобільних додатках, які водії можуть використовувати на своїх смартфонах або планшетах в дорозі. Ми також маємо на увазі віддалений доступ до даних і можливість перенаправлення попереджень з системи на телефон або електронну пошту. Ви ж не хочете дізнаватися про проблеми на вихідних з важливим вантажем всього через два дні після того, як ви з’явитеся до свого столу після вихідних?

 

8. У моїй компанії нічого не відбувається, це безпека даних.

Ви можете цього не усвідомлювати, але телематические системи флотів повні інформації, яка не повинна потрапити в чужі руки. Адже є дані водіїв, транспортних засобів і підрядників, і навіть інформація про те, хто ночував під час довгого маршруту. Справа не тільки в порядності, але і в законі – частина цієї інформації охороняється законом, в тому числі знаменитим GDPR, але не тільки. У багатьох випадках інформація про вашу компанію або вантаж, який ви перевозите і який належить вашим клієнтам, може легко бути корисною для ваших конкурентів.

Отже, телематические системи просто повинні бути безпечними. Всі отримані і збережені дані повинні бути належним чином захищені, а сама система також повинна бути стійкою до фізичних маніпуляцій з модулями, встановленими в транспортних засобах. Тільки тоді можна буде сказати, що отримані з їх допомогою показники надійні і не потраплять в чужі руки. Тому переконайтеся, що ваш потенційний постачальник телематичних послуг приділяє цьому належну увагу.

Якщо ви хочете дізнатися більше про те, як створюється і працює наша система, чи шукаєте рішення, що підходить для вашої компанії – зв’яжіться з нами!