Ви можете навіть не припускати цього, але ми вас запевняємо: якщо ви контролюєте автопарк, ви маєте справу з крадіжкою палива. Будь то кілька легкових автомобілів, десяток будівельних машин або кілька сотень тягачів – такі випадки у вашій компанії більш-менш часті і ви можете навіть не знати цього самі. Всупереч увазі, існує безліч можливостей крадіжки, і вони можуть викликати набагато більше проблем, ніж просто втрата кількох десятків євро на маршруті.
На щастя, вам не потрібно бути беззахисним в боротьбі з такою практикою. Ось як Linqo може допомогти вам зменшити ваші втрати, які можуть бути більше, ніж ви думаєте.
Але давайте подивимося на самі крадіжки і збитки, які вони викликають. В останні роки цей вид діяльності став настільки широкою і важливою темою, що наукові дослідження проблеми почали з’являтися в усьому світі, а деякі організації почали вести статистику якомога більш детальну, щоб мати можливість визначити глобальні наслідки крадіжки палива з вашого вантажівки. Так, ми не помиляємося і не перебільшуємо. Ситуація такого типу є класичним прикладом ефекту метелика: крадіжка декількох сотень літрів дизельного палива з паливного бака вашого вантажівки на забутому парку вантажівок десь посеред дороги може мати жахливі наслідки для вашого бізнесу, для ваших клієнтів і, в кінцевому підсумку, для всього ринку.
Давайте спочатку подивимося на наявні числа. Міжнародний союз автомобільного транспорту (IRU) зі штаб-квартирою в Женеві провів дослідження в Великобританії в 2009 році. За шість місяців реалізації проекту їй вдалося зареєструвати 894 випадки крадіжки палива безпосередньо з транспортних засобів, що склало близько 320 000 літрів, а це, в свою чергу, близько 533 викрадених літрів на транспортну компанію.
Опитування показало, що кожен шостий водій став жертвою подібного роду подій за п’ять років, а 61% нападів стався на стоянках і в зонах технічного обслуговування автомобілів. Більш того, 21% пограбованих водіїв стали жертвами насильства під час нападу, і 35% з них заявили, що це вплинуло на їх роботу. У разі тягачів, які через розташування паливного бака найбільш уразливі для крадіжки палива, втрати також викликані частим пошкодженням баків.
Все це знижує якість транспортних послуг і збільшує їх вартість. Деякі компанії вирішують скоротити кількість автомобілів і водіїв на маршрутах одночасно. Проблема в тому, що в нинішній соціально-економічній ситуації в світі уникнути розкрадання палива з цистерн у вантажних автомобілях без використання спеціальних систем безпеки стає все складніше.
У своїй книзі «Довідник щодо запобігання втрат і попередження злочинності» Лоуренс Феннелл вказує, що одним з ключових дій має бути запобігання черг перед терміналами і парковками. Однак 2020 рік надав на це негативний вплив. У зв’язку з введеними в інших країнах обмеженнями, пов’язаними з поширенням коронавіруса, черги на прикордонних переходах повернулися. Тим, хто їде до Великобританії в результаті її виходу з Євросоюзу, доведеться до них назавжди звикнути.
Тим часом, ви можете навіть не усвідомлювати, що ваші вантажівки також є жертвами такого роду практики. Більшість виявлених крадіжок палива відбуваються злочинцями, які ховаються на стоянках на автомагістралях і в мотелях. Тим не менш, багато невиявлені і важко або навіть неможливо довести крадіжки і розкрадання належать водієві. Деякі з них надають своїм керівникам завищені рахунки, що дозволяє їм приховати витік палива або приватне використання транспортного засобу.
Лука Урсіулі в своїй статті в Journal of Transportation Security на основі дослідження, проведеного ним в Швеції, вказав, що найчастіше крадіжки відбуваються на автостоянках компаній (36%). Є також випадки підміни – як зазначено в дослідженні Іоанни Сокіл і Станіслава Івана з інженерно-економічного факультету Морського університету Щецина в 2017 році в журналі «Автобуси», злодії іноді замінюють вкрадене паливо. На його місце в бак заливається мазут, щоб водій не помітив втрати. Однак масло має інший склад, що може пошкодити двигун. Проте, заміна палива на іншу рідину, якщо все зроблено успішно, не піддається виявленню – ви можете дізнатися про це тільки в разі поломки або перевірки.
Однак водії та менеджери автопарку НЕ беззахисні в цій боротьбі. На ринку є кілька різних варіантів. Однак у більшості з них є істотні недоліки – вони часто не захищають від крадіжки самі по собі, а лише, можливо, запобігають іншу продаж палива, як у випадку барвників для маркування палива, або зосереджуються лише на одній можливості, наприклад, крадіжку шляхом вливання. Статистика показує, що найбільш ефективними в дії є системи безпеки на базі GPS-трекерів в поєднанні з датчиками відкриття інфузії і моніторингу інших даних. Цей варіант пропонує Linqo, один з лідерів на ринку GPS-моніторингу.
Пов’язане з системою LinqoTrack рішення відстежує, закрита або відкрита заправна горловина вантажівки. Якщо він був відкритий, коли водія немає поруч, програмне забезпечення Linqo автоматично відправить йому тривожне SMS-повідомлення, а також повідомлення в системі LinqoTrack. Отже, основна операційна модель проста, але це ще не все. Контроль за станом кришки наливної горловини суміщений з установкою в самому воздухозаборнике спеціальної металевої сітки, яка запобігає вставку трубки зливу палива, і в той же час не заважає нормальній роботі автомобіля і дозаправки. При цьому, звичайно ж, весь настій блокується спеціальним ключем, завдяки якому він працює з системою.
Однак, завдяки програмному забезпеченню LinqoTrack і спеціальним датчикам в паливному баку, можна віддалено перевірити рівень палива в будь-який час. Це робить LinqoTrack в поєднанні з моніторингом стану кришки паливного бака ефективним інструментом не тільки для запобігання небажаних подій, а й для загального управління витратами на паливо. Завдяки простим і розбірливим звітів ви можете легко визначити кількість спаленого і заправленого дизельного палива, що, в свою чергу, дозволить отримати конкретну і точну інформацію про його витрати.
Клієнти, що використовують рішення Linqo, вже хвалять той факт, що їм вдалося знизити втрати палива під час нічних зупинок, які раніше мучили їх до такої міри, що деякі з них втрачали близько 8000 євро на місяць (при 200 вантажівках в зверненні. Середній збиток від крадіжки близько 40 євро).
Таким чином, це ще один варіант уникнути фінансових втрат на паливо, яке пропонує Linqo. Інший – використання модуля Eco-Drive, який допомагає водіям добитися економічного і економічного стилю водіння. Також варто пам’ятати про інших корисних функціях самої системи LinqoTrack, яка, серед іншого, незамінна.
при плануванні маршруту (на основі останніх карт і інформації про дорожню обстановку), завдяки чому вашим водіям ніколи не доведеться здійснювати подальший об’їзд і скоротити кількість порожніх поїздок. Все це, в свою чергу, позитивно позначиться на касовому апараті компанії і, отже, на вашому обороті, доході, а також на задоволеності і безпеки ваших співробітників. Хочете дізнатися, як ми можемо вирішити проблеми з вашим автопарком? Зв’язатися з нами!