Протягом декількох років усі автомобільні ЗМІ звинувачували водіїв у гаслі “економічного водіння”. Однак, хоча ми вже добре знаємо, які переваги може мати така техніка водіння для одного водія, порівняно мало сказано про його переваги для судноплавних та логістичних компаній. І, всупереч зовнішнім виглядам, їх ще більше.
Як ви здогадуєтесь, техніка економного водіння – це дозволяє водієві економити пальне, а також знизити споживання компонентів автомобіля під час його роботи. Простіше кажучи – якщо ми точно освоїмо, як поводиться наш автомобіль у певних ситуаціях, наприклад при гальмуванні, пришвидшенні або русі під гору ми зможемо застосувати рішення, які принесуть нам конкретну користь під час маршруту. Що? Менше споживання палива, менший знос конкретних деталей автомобіля, таких як шини, гальмо, але не тільки. Так чи інакше – ми будемо ставитись до меншої кількості відвідувань автозаправних станцій та майстерень, а також подбаємо про зменшення забруднення навколишнього середовища.
Економічна їзда по всьому автопарку
Використання економних методів керування автомобілем може принести помірну економію всій компанії. Різні випробування, проведені в мінливих умовах, показують, що застосовуючи кілька основних правил, можна заощадити від 5 до 25% пального, спожитого в пасажирському вагоні. До цього додаються й інші переваги, такі як економія компонентів та … час водія. Хоча спочатку це здається дивним, але виявляється, що еко-водіння не спричиняє затримок на маршруті, але менш часті заправки та менший знос деталей транспортного засобу, тобто просто менш часті заміни та ремонти, – це конкретні додаткові хвилини та навіть години , І для водія, і для автомобіля, що в свою чергу перетворюється на більше людино-годин самого транспортного засобу та його тривалішої експлуатації!
З цієї точки зору легко зрозуміти, що оскільки економічна їзда в перспективі року приносить особливий капітал одному користувачеві легкового автомобіля, його вплив на весь парк вантажівок буде набагато помітнішим. У середньостатистичній компанії, яка має власний автопарк – незалежно від того, мова йде про легкові автомобілі, автобуси чи вантажні автомобілі – паливо, гроші та економію часу слід помножити на кількість машин.
Чим більша кількість транспортних засобів, тим довші маршрути і чим більше часу витрачають машини та водії на дорогу, тим більше переваг економічної техніки водіння. Однак вам не потрібно приймати наше слово. Найкращим доказом буде те, що найцінніше в 21 столітті – конкретна інформація, яку ви можете отримати від транспортних засобів у вашому автопарку.
Моніторинг даних – запорука економії
Обмежуючи еко-водіння лише економією палива, частин та часу, ми лише ковзаємо по темі. Заохочення водіїв керувати цим автомобілем для цілих автопарків може принести ще більше переваг, ніж окремі приватні учасники дорожнього руху. Однак все починається з висновків із даних, які ми маємо змогу отримати. На ринку вже існують відповідні телематичні системи, мета яких – збір та попередній аналіз конкретної інформації від транспортних засобів у дорозі.
Цей тип даних допомагає компаніям з управління автопарком виявити принаймні поведінку водіїв, що допомагає їм грамотно керувати персоналом. Але інформація з маршруту також корисна, наприклад, при плануванні правильних маршрутів – карти та прості системи GPS часто не враховують різних дорожніх факторів, що також може вплинути на витрату палива або викликати втому у водіїв. Вводячи дані на маршрути, ми можемо отримати дивовижні результати та виявити, що найкоротший маршрут не найшвидший чи економічний зовсім.
Однак різні рішення, такі як еко-катання, пропоновані Linqo, дозволяють отримати більш детальну інформацію. Система може обчислити кількість відпрацьованого палива під час руху – він вивчає час холостого ходу, різкі моменти гальмування, кількість обертів та дані круїз-контролю, завдяки чому він може точно визначити, чи мають у водія добрі чи погані звички.
Людський фактор, чи як заохотити водіїв?
Телематичні системи можуть надати ключові дані для аналізу, що, в свою чергу, дозволить керівникам флоту та персоналу зробити відповідні висновки. Тим не менш, жодна з систем не може замінити людину, яка є джерелом даних – водія. Незалежно від того, якими маршрутами та машинами ми працюємо в компанії, саме основними працівниками є саме водії. Таким чином, вони є джерелом потенційної економії в результаті економного водіння. То як же ти заохочуєш їх приділяти більше уваги своєму способу бігу та розвивати добрі звички?
Як не дивно, і для цього ви можете використовувати дані, пропоновані телематичними системами. Еко-водне рішення Linqo також надає інформацію про те, як водій керує кермом. Завдяки цьому ми можемо дізнатися про:
- відсоток часу подорожі в подорожі з надмірною швидкістю
- оцінка екстремальних подій та гострих гальмувань
- оцінка гострих прискорень
- відсоток простою
- відсоток від доступного діапазону, в якому використовувався круїз-контроль
- середня швидкість
- бали за небезпечну їзду.
Порівнюючи дані, отримані від різних водіїв за різними маршрутами, ми можемо легко визначити сильні та слабкі сторони даного працівника. Це, в свою чергу, дозволить нам оптимально розподілити навчання або справедливий розподіл призів. Згадаймо, однак, що мета – не покарати водіїв, а оптимізувати всю мережу, щоб вона принесла найбільші фінансові вигоди компанії, а й водіям – не лише бонуси, а й більше часу на відпочинок або підвищення безпеки на маршруті.
Заохочувати водіїв заглиблюватися в секрети екологічного водіння буде простіше, якщо ми надамо їм інструменти для негайного аналізу їхнього водіння. З цією метою варто інвестувати в панелі Eco-Drive, пропоновані компанією Linqo. Це невеликі пристрої, які потрібно встановити в автомобілі, щоб вони інформували водія світлами та звуками, коли його стиль водіння сприяє витрачанню пального та швидшому зносу частин транспортного засобу.
Тому саме вчитель електронного економного водіння аналізує поведінку водія та допомагає покращити його продуктивність. І як ми вже знаємо, найближчим часом позитивно впливає на їх безпеку та комфорт роботи, а й на досить значне зниження витрат.
Ви хочете дізнатися більше? Натисніть тут і подивіться пробну версію!